Czołgi

Wóz Wsparcia Ogniowego "Anders"
fot. J. Kończak

O technice i nie tylko czołgu Anders przeczytasz więcej TUTAJ.
Wóz Wsparcia Ogniowego, w właściwie jego demonstrator to efekt prac nad Lekkim Czołgiem. Przypomnijmy, że etap demonstratora - modelu przybliża do budowy prototypu właściwego.

Anders jest efektem współpracy polskich ośrodków naukowo-przemysłowych. O projekcie przeczytaj tutaj.

Na bazie rozwiązań zaprojektowanych w ramach Wozu Wsparcia Ogniowego proponuje się stworzenie rodziny pojazdów w oparciu o Wielozadaniową Platformę Bojową (bwp, wóz dowodzenia, ewakuacji medycznej, niszczyciel czołgów, nośnik wyrzutni rakietowych itp.)


W budowie demonstratora wykorzystano wiele innowacyjnych technologii i elementów konstrukcji:

  • 3 osobowa załoga + 4osoby desantu;
  • systemy wizyjne tyłu pojazdu
  • oryginalne amortyzatory cierne ze zderzakami elastomerowymi;
  • agregat prądotwórczy do pracy cichej (tryb misji)
  • zmniejszona sygnatura termalna;
  • wysokoenergetyczna sieć pokładowa – generator 120 kW
  • oryginalny napęd wieży
  • technologia wykonania kadłuba ze stali Secure 500,
  • system ochrony aktywnej Zasłon
  • to tylko niektóre przykłady.

Poniżej podstawowe parametry taktyczno-techniczne oraz galeria zdjęć:

  • Masa bojowa 33 t;
  • Moc jednostkowa 21,8 kW/t
  • Załoga 3 osoby
  • Desant 4 osoby
  • Długość 8,8 m
  • Wysokość 2,8 do stropu wieży
  • Prześwit 0,4 m
  • Prędkość maksymalna 72 km/h
  • Pokonywanie wzniesień 60%
  • Pokonywanie pochyleń 40%
  • Pokonywanie rowów 2,6 m szerokości
  • Przeszkody wodne do 5 m głębokości po dnie
  • Uzbrojenie armata 120 mm Ruag CTG
  • Szybkostrzelność 10 strz/min.
  • Jednostka ognia 32 szt.

 

 

Zmieniony (poniedziałek, 13 września 2010 18:49)

 

Komentarze  

 
-13 # 2011-01-11 15:48
Obejrzałem wiele czołgów ale ten jest wyjątkowo skomplikowany ponieważ to co jest na jego wieżyczce można bardzo łatwo zniszczyć a wtedy czołg trzeba naprawiać a naprawa dużo kosztuje, polski nie stać na ciągłe naprawy, a inne wieżyczki do tego czołgu po prostu nie będą opłacalne ponieważ rosomaki są tańsze i do nich montowane są wieżyczki typu Hitfist-30P
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # 2011-08-13 21:17
Bzdura. Nie masz pojęcia ile kosztuje wieżyczka Rosomaka, oświecę cie cały Rosomak kosztuje ok 12 milionów złotych wiec jest NIEMIŁOSIERNIE DROGI bo powinien kosztować najwyżej 1 milion. Co do samych napraw też nie masz pojęcia, ręce opadają jak się widzi takie komenty.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież